Wzrost wynagrodzenia minimalnego jest za każdym razem wyzwaniem dla organizacji, a zwłaszcza dla tych, których polityka płacowa balansuje na krawędzi płacy minimalnej. Firmy zwiększają swoje wydatki i zastanawiają się jak ten wzrost zrekompensować w organizacji.
W poniższym tekście pominę firmy, które proporcjonalnie podnoszą wynagrodzenia.
Po każdym wzroście minimalnego wynagrodzenia pracownicy doświadczają poprawy jakości życia. Czy w związku z tym wzrasta ich motywacja do pracy? Zdecydowanie nie, ponieważ pracownicy uważają, że są to działania wymuszone przez państwo, a nie forma docenienia załogi.
Firmy kierują się swoją polityką personalną, bezpieczeństwem organizacji, jak również budżetami. Mają świadomość, jakie negatywne skutki może przynieść dla firmy wzrost kosztów. W związku z tym podejmują wiele działań niwelujących zwiększenie nakładów. Z moich dotychczasowych obserwacji najczęściej były to:
Tak się zastanawiałem nad konsekwencjami, jakie to niesie dla liderów obszarów produkcyjnych i widzę następujące główne wyzwania:
Wyżej wymienione czynniki powodują wzrost napięcia, a co za tym idzie zwiększy się presja na liderów obszarów produkcyjnych.
Organizacje podejmując decyzję, w jaki sposób będą reagować na wzrost płac minimalnych, powinny również zadać sobie pytanie, w jaki sposób zareagują pracownicy. Na tej podstawie należy przygotować szefów do pracy z podległym personelem.
#roszczeniowipracownicy
#płacaminimalna
#minimalnewynagrodzenie
#motywowaniepracowników
#pułapkilidera
#motywowaniepracowników produkcji
Bez wątpienia jest to spore wyzwanie i zaburzenie tej proporcji powoduje bardzo dużo problemów. Idealnie jest, gdy te podwyżki dotyczą wszystkich pracowników w takim samym stopniu. Prawda jest taka, że wzrost wydajności, czy zaangażowania przy odgórnie narzuconych podwyżkach niestety nie jest widoczny.
Marku poruszasz bardzo ważną kwestię. Wynagrodzenia powinny rosnąć z powodu wzrostu efektywności pracy a nie rozwiązań systemowych. Generuje to wzrost kosztów pracy, które przedsiębiorcy przekładają na klienta.